Pytania i odpowiedzi SuperPKS+

SuperPKS+ przydatne informacje

Czym jest SuperPKS+?

SuperPKS+ to innowacyjna usługa transportowa realizowana komfortowymi i szybkimi, 8-osobowymi minivanami „od adresu do adresu”(door-to-door). Przejazd odbywa się między wskazanymi przez pasażera adresami początku i końca podróży, którymi mogą być adresy: domu, hotelu, pensjonatu, sanatorium, pracy, urzędu, czy innego miejsca. SuperPKS+ kursuje między dwoma lub trzema strefami, określanymi jako początek, etap pośredni i koniec podróży. Konkretne miejsca, w których zatrzymuje się SuperPKS+ - w ramach stref - są każdorazowo ustalane z pasażerem przed rozpoczęciem podróży. 

Rezerwacja

Gdzie mogę kupić bilet na SuperPKS+?

Bilety na SuperPKS+ możesz kupić:

  • przez stronę internetową www.superpks.pl,
  • telefonicznie pod numerem 703 402 800 (koszt 2,58 zł z VAT/min),
  • w stacjonarnych punktach sprzedaży- informacja o adresach punktów znajdziesz w zakładce Punkty Sprzedaży

W jaki sposób mogę kupić bilet?

  • Na stronie www.superpks.pl – wpisz w wyszukiwarce skąd i dokąd chcesz podróżować. Połączenia realizowane w ramach SuperPKS+ będą oznaczone w wynikach wyszukiwania jako „adres-adres”. Decydując się na zakup biletu wyświetli Ci się formularz, w którym należy wpisać adresy początku i końca podróży oraz inne niezbędne dane. Następnym krokiem jest dokonanie zakupu usługi i opłacenie jej poprzez bankowy przelew elektroniczny, bezpośrednio w banku lub na poczcie. Sprzedaż biletów jest zamykana na dobę przed realizacją usługi. Usługa jest realizowana na podstawie potwierdzenia, które kupujący otrzymuje ma maila lub sms-a i przedkłada kierowcy.
  • Usługę przejazdu SuperPKS+ możesz także zamówić poprzez infolinię pod numerem 703 402 800 (koszt 2,58 zł z VAT/min), w stacjonarnych punktach sprzedaży współpracujących z SuperPKS+, w  tym w salonikach Kolportera.

Czy niewykorzystany bilet można zwrócić?

Ze względu na charakter usługi oraz dopasowanie trasy przejazdu do pasażerów, posiadających rezerwacje, nie można zwrócić niewykorzystanego biletu po czasie odjazdu.  Przed rozpoczęciem kursu można anulować zamówienie, jednak od wartości biletu odliczane jest odstępne. Bilet możesz zwrócić w zakładce Twoje Bilety logując się (jeśli posiadasz konto) lub wprowadzając numer biletu. Następnie kliknij „Zwrot biletu” - jeśli zwrot biletu nie jest już możliwy pojawi się odpowiedni komunikat. Jeśli zwrot biletu jest możliwy pojawia się okienko, w którym należy wybrać bilet, który chcesz zwrócić oraz podać numer konta bankowego, na które przelejemy pieniądze. Zgodnie z regulaminem zwrot pieniędzy nastąpi do 14 dni roboczych.

Czy mogę zamienić bilet na inny?

Możesz zmienić bilet na kurs innego dnia, na tej samej trasie, o tej samej godzinie, jeżeli cena biletu jest taka sama. W innym przypadku należy zwrócić bilet i zakupić nowy.

Dlaczego nie mogę kupić biletu u kierowcy?

Usługa Super PKS+ dopasowana jest do indywidualnych potrzeb pasażerów i nie posiada stałej, regularnej trasy przejazdu. Kurs jest dopasowany do osób, które już wykonały rezerwację przejazdu. Kierowca zatrzymuje się jedynie, aby odebrać pasażerów z rezerwacjami w ustalonych wcześniej z pasażerami miejscach, nie ma określonych regularnych miejsc zatrzymania, z których mógłby odebrać pasażerów bez rezerwacji.

Połączenia

Gdzie kursuje SuperPKS+?

Aktualne połączenia SuperPKS+ znajdziesz na mapie w zakładce SuperPKS+. Informacje uzyskasz także dzwoniąc na numer infolinii.

Gdzie mogę znaleźć informację o rozkładach jazdy SuperPKS+?

Przewozy SuperPKS+ nie są regularną formą transportu. Określone są jedynie relacje i  dni tygodnia kursowania SuperPKS+, natomiast miejsca, w których zatrzymuje się są każdorazowo ustalane z konkretnym pasażerem, przed rozpoczęciem podróży. Informacje o aktualnych kursach znajdują się na stronie www.superpks.pl  w zakładce SuperPKS+.

Jak mogę sprawdzić czy SuperPKS+, jeżdżący na danej relacji, odbierze mnie ze wskazanego adresu?

Podróżny uzyska taką informację wyszukując połączenie na portalu www.superpks.pl lub dzwoniąc na numer infolinii.

Podróż

Gdzie mogę znaleźć przystanek SuperPKS+?

SuperPKS+ odbiera pasażerów bezpośrednio ze wskazanych przez nich adresów np. domu, hotelu, pensjonatu itp. i zawozi ich pod wskazany adres. Dlatego nie ma określonych regularnych miejsc zatrzymania, w postaci konkretnych adresów przystanków.

Czy mogę wsiąść i wysiąść w dowolnym miejscu na trasie SuperPKS+?

Podróż SuperPKS+ odbywa się między dwoma lub trzema strefami znajdującymi się wokół miejscowości, określanymi jako jej początek, etap pośredni i koniec. Wsiadanie i wysiadanie jest realizowane w miejscowościach znajdujących się w ramach tych stref - każdorazowo wcześniej zdefiniowanych przez system.

W jaki sposób dowiem się, o której godzinie zostanę odebrany przez SuperPKS+?

Orientacyjny czas odbioru jest każdorazowo podawany przy wynikach wyszukiwania na stronie internetowej (w aplikacji mobilnej). Może on ulegać zmianie w zależności od liczby pasażerów, miejsca rozpoczęcia podróży oraz adresów w punktach pośrednich, w których zakupione zostały bilety. W efekcie planowany i realizowany czas przejazdu mogą się od siebie nieznacznie różnić. Dlatego godzina odjazdu spod wskazanego przez pasażera adresu jest potwierdzana telefonicznie przez Biuro Obsługi Klienta. Dodatkowo, z uwagi na warunki panujące na drogach, kierowca na 15 minut przed przybyciem pod wskazany adres informuje o tym pasażera telefonicznie.

Jaką mogę mieć pewność co do rzeczywistego czasu podróży?

Podany na stronie czas odbioru ze wskazanego adresu oraz dotarcia do celu podróży może różnić się od rzeczywistego z uwagi m.in. na różne warunki panujące na drogach.

W jakiej formie należy okazać bilet kierowcy?

Bilet otrzymany w PDF na e-mail należy wydrukować, a bilet na SMS okazać kierowcy na telefonie. W obu przypadkach należy okazać bilety wraz z dokumentem tożsamości.

Bagaż

Jak duży bagaż mogą zabrać w podróż?

Do samochodu możesz ze sobą zabrać bagaż podręczny, przewożony pod fotelem lub w schowkach nad fotelami oraz większy bagaż przewożony w luku bagażowym.

Czy mogę wziąć ze sobą zwierzęta?

Niestety nie ma możliwości przewozu zwierząt.

Bezpieczeństwo

Czy SuperPKS+ zapewnia foteliki bezpieczeństwa do przewozu dzieci?

Po wcześniejszym zgłoszeniu udostępniamy podstawki przewozowe dla starszych dzieci. Samochód jest również przystosowany do montażu fotelików dla małych dzieci. Nasi kierowcy pomogą podczas montażu własnego fotelika.

Jaka flota obsługuje trasy, na których jeździ SuperPKS+?

Na trasach obsługiwanych przez markę SuperPKS+ jeżdżą nowoczesne 8-osobowe minivany.

Czy flota SuperPKS+ jest obsługiwana przez profesjonalnych przewoźników?

Tak, współpracujemy z doświadczonymi firmami przewozowymi, których kierowcy posiadają stosowne licencje zezwalające im na przewóz pasażerów.

Reklamacje

Gdzie mogę zgłosić reklamację warunków przejazdu?

Jeżeli podczas przejazdu doszło do sytuacji niezgodnej z regulaminem zgłoś reklamację na adres e-mail bilety@superpks.pl.

Paczki

Czym jest usługa przewozu paczek przez SuperPKS+?

SuperPKS+ realizuje usługę przewozu przesyłek krajowych, na określonych trasach kursowania. Doręczamy paczki o niewielkich gabarytach 35 x 40 x 20 cm o maksymalnej wadze do 5 kg – mogą to być paczki zwykłe, drobnica itp.

Jak mogę sprawdzić, czy SuperPKS+ doręczy moją paczkę?

Wpisz w wyszukiwarkę miejsca odbioru i nadania paczki. Połączenia SuperPKS+ realizujące usługę doręczania przesyłek będą oznaczone ikoną paczki.

Jak mogę nadać paczkę?

Paczkę możesz nadać:

  • przez stronę internetową www.superpks.pl,
  • telefonicznie pod numerem 703 402 800 (koszt 2,58 zł z VAT/min),
  • w stacjonarnych punktach sprzedaży- informacja o adresach punktów znajdziesz w zakładce Punkty Sprzedaży

Jak opłacić przesyłkę?

  • Na stronie www.superpks.pl – wpisz w wyszukiwarkę miejsca odbioru i nadania paczki. Połączenia SuperPKS+ realizujące usługę doręczania przesyłek będą oznaczone ikoną paczki. Decydując się na zakup usługi wyświetli Ci się formularz, w którym należy wpisać adresy nadania i odbioru paczki oraz inne niezbędne dane. Następnym krokiem jest dokonanie zakupu usługi i opłacenie jej poprzez bankowy przelew elektroniczny, bezpośrednio w banku lub na poczcie.
  • Usługę doręczenia paczki możesz także zamówić poprzez infolinię pod numerem 703 402 800 (koszt 2,58 zł z VAT/min), w stacjonarnych punktach sprzedaży współpracujących z SuperPKS+, w  tym w salonikach Kolportera.

Jakie dokumenty muszę wypełnić, aby nadać paczkę?

Należy wypełnić formularz, który pojawi się podczas zamawiania usługi na stronie www.superpks.pl Dla Twojej wygody, podczas odbioru przesyłki kierowca będzie miał przygotowany list przewozowy, którego treść będzie zgodna z zamówieniem złożonym przez Ciebie na stronie www.superpks.pl. W razie potrzeby list zostanie uzupełniony o niezbędne dane dotyczące zawartości paczki.

W jakich godzinach zostanie odebrana ode mnie paczka?

SuperPKS+ odbiera przesyłkę 1-2 godziny wcześniej niż godzina odjazdu kursu. Dokładna godzin odbioru paczki zostanie podana przez naszego konsultanta z Biura Obsługi Klienta, w trakcie kontakt telefonicznego.

W jakich godzinach Odbiorca otrzyma nadaną przeze mnie przesyłkę?

Godzina doręczenia jest potwierdzona każdorazowo telefonicznie przez konsultanta z Biura Obsługi Klienta.

Czy mogę zmienić godzinę nadania/odbioru paczki?

Godziny nadania i odbioru paczki są uzależnione od godzin kursowania SuperPKS+, dlatego nie ma możliwości ich zmiany. Można zmienić jedynie dzień nadania i odbioru przesyłki.

Jak mogę zmienić adres nadania/odbioru przesyłki, jeśli już opłaciłem zamówienie?

Adres nadania/odbioru przesyłki można zmienić samodzielnie przez stronę klikając na Twoje Bilety logując się na konto lub wpisując numer zamówienia, albo telefonicznie poprzez Biuro Obsługi Klienta.

Czy moja paczka jest ubezpieczona?

Paczki są ubezpieczone. Wartość ubezpieczenia jest zależna od wartości zadeklarowanej podczas zakupu paczki, przy wyborze taryfy.

Co zrobić jeśli Odbiorca nie może odebrać paczki w wyznaczonym miejscu i czasie?

Wówczas paczkę trzeba odebrać we wskazanym przez nas punkcie, w mieście końcowym na trasie SuperPKS+ i wskazanym przez nas przedziale czasowym.

Jakie wymiary może mieć moja paczka i jak powinienem ją zapakować?

Dopuszczalna waga i wymiary paczki: 5kg, 35 x 40 x 20 cm. Opakowanie paczki powinno zapewnić jej bezpieczny przewóz.

Czy mogę przesłać paczkę o niestandardowych rozmiarach? Jak powinienem ją zapakować?

W przypadku takich przesyłek prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta

Czego nie mogę przesłać w paczce?

W przesyłce nie można przewozić materiałów niebezpiecznych, łatwopalnych oraz nieobojętnych zapachowo.

Czy i do kiedy mogę zrezygnować z przesyłki?

Zamówienie można anulować samodzielnie przez stronę klikając w Twoje Bilety i logując się na konto lub wpisując numer zamówienia, albo telefonicznie przez Biuro Obsługi Klienta. Można tego dokonać do czasu zamknięcia sprzedaży, data zamykania sprzedaży jest podana podczas zakupu.

W jaki sposób mogę zgłosić reklamację odnośnie usługi przewozu paczki?

Reklamacje można składać pisząc na adres: bilety@superpks.pl - konieczne jest dołączenie do korespondencji skanu listu przewozowego.