Pytania i odpowiedzi SuperPKS

Wybór biletu i płatność

W jakiś sposób mogę kupić bilet na SuperPKS?

Bilety w promocyjnych cenach na podróż autobusem SuperPKS możesz kupić:

  • przez stronę internetową www.superpks.pl,
  • telefonicznie pod numerem 703 402 800 (koszt 2,58 zł z VAT/min),
  • w stacjonarnych punktach sprzedaży,

oraz wyłącznie w cenach standardowych na dworcach i u kierowcy autobusu w miarę dostępności miejsc.

Kupuję bilet dla kilku osób, czy będą tam ich dane osobowe?

Na bilecie dla kilku osób widnieją tylko dane jednej osoby, która przy wsiadaniu powinna okazać bilet wraz z dokumentem tożsamości. Jeżeli ta osoba nie może jechać, zawsze możesz zmienić nazwisko na bilecie.

Czy są dostępne ulgi?

Na wszystkich liniach SuperPKS dostępne są ulgi ustawowe, a na niektórych trasach mogą być dostępne ulgi handlowe np. dla studentów. Ceny dostępne w sprzedaży online są jednak często dużo niższe niż bilet ulgowy i to dla wszystkich pasażerów.

Chciałbym otrzymać fakturę VAT, co muszę zrobić?

Faktura VAT jest wystawiana dla każdego zamówienia. Wystarczy, że podasz właściwe dane przy zamówieniu i otrzymasz fakturę na e-mail.

Dlaczego cena biletu jest różna w zależności od dnia i kursu?

Cennik jest ustalany automatycznie w zależności od liczby dostępnych miejsc i czasu pozostałego do odjazdu. Przykładowo bilet na kurs realizowany w środku tygodnia, zakupiony na miesiąc wcześniej, będzie dużo tańszy niż na kurs w najbliższy piątek.

 

Modyfikacja i zwrot biletu

Jak mogę zmienić nazwisko na bilecie?

Dane osoby widniejącej na bilecie możesz zmienić w zakładce Twoje Bilety logując się (jeśli posiadasz konto) lub wprowadzając Numer Biletu. Następnie kliknij „Edytuj dane podróżnego” i popraw dane.

Czy przed odjazdem bilet można zwrócić?

Tak, jednak od wartości biletu odliczanej jest odstępne. Bilet możesz zwrócić w zakładce Twoje Bilety logując się (jeśli posiadasz konto) lub wprowadzając Numer Biletu. Następnie kliknij „Zwrot biletu” - jeśli zwrot biletu nie jest już możliwy pojawi się odpowiedni komunikat. Jeśli zwrot biletu jest możliwy pojawia się okienko, w którym należy wybrać bilet, który chcesz zwrócić oraz podać numer konta bankowego, na które przelejemy pieniądze. Zgodnie z regulaminem zwrot pieniędzy nastąpi do 14 dni roboczych.

Czy niewykorzystany bilet można zwrócić?

Po godzinie odjazdu autobusu bilet nie podlega zwrotowi.

Czy mogę zamienić bilet na inny?

Możesz zmienić bilet na kurs innego dnia na tej samej trasie o tej samej godzinie, jeżeli cena biletu jest taka sama. W innym przypadku należy zwrócić bilet i zakupić nowy.

Po zalogowaniu się na konto nie widzę kupionego biletu, co mam zrobić?

Przede wszystkim sprawdź czy jesteś zalogowany na to konto, z którego kupowałeś bilet. Możliwe też, że podczas zakupu nie byłeś zalogowany, wówczas możesz zarządzać biletem wpisując Numer Biletu w zakładce Twoje Bilety. Jeżeli nie masz numeru biletu skontaktuj się z BOK pod numerem telefonu 222 692 050, bądź mailowo: bilety@superpks.pl

 


Podczas podróży

W jakiej formie należy okazać bilet kierowcy?

Bilet otrzymany w PDF na e-mail należy wydrukować, a bilet na SMS okazać kierowcy na telefonie. W obu przypadkach należy okazać bilety wraz z dokumentem tożsamości.

Jaki bagaż mogę ze sobą zabrać?

Do autobusu możesz ze sobą zabrać bagaż podręczny przewożony pod fotelem lub w schowkach nad fotelami oraz większy bagaż przewożony w luku bagażowym. W zależności od kursu za przewóz większego bagażu może być wymagana dodatkowa opłata.

Czy można przewozić małe zwierzęta?

Ze względu na komfort i możliwość występowania alergii u pozostałych pasażerów w autobusach SuperPKS można przewozić tylko małe zwierzęta (koty, mniejsze psy) w transporterze.

Czy miejsca w autobusie są numerowane?

Nie, pasażer jest uprawniony do zajęcia dowolnego miejsca w autobusie, bądź miejsca wskazanego przez kierowcę. Na podstawie biletu pasażer ma zagwarantowane miejsce siedzące.

Jakie jest wyposażenie autobusu?

Wszystkie autobusy SuperPKS wyposażone są w klimatyzację, Wi-Fi i wygodne fotele, a niektóre pojazdy w toaletę i gniazdka elektryczne.

 

Marka SuperPKS

Czym jest marka SuperPKS?

Marka SuperPKS powstała w 2016 r. i skupia doświadczonych przewoźników autobusowych. Dzięki współpracy pasażerowie mają do dyspozycji charakterystyczną flotę autobusów oraz jeden system sprzedaży z biletami w niskich cenach.

Jacy przewoźnicy obsługują markę SuperPKS?

Obecnie są to PKS Elbląg (na liniach Warszwa-Trójmiasto, Gdańsk-Suwałki i Elbląg-Poznań), PKS Suwałki (na linii Suwałki-Warszawa) oraz PKS Polonus (linie z Warszawy do Ustrzyk Dolnych i Koszalina oraz jedno połączenie dziennie na linii Suwałki-Warszawa).


Opóźnione kursy i reklamacje

Co zrobić jeżeli autobus nie przyjechał?

Jeżeli oczekujesz na przystanku i autobus nie przyjechał, zadzwoń do BOK na numer 222 692 050. Jeżeli kurs został odwołany napisz reklamację na adres bilety@superpks.pl

Gdzie mogę zgłosić reklamację warunków przejazdu?

Jeżeli podczas przejazdu doszło do sytuacji niezgodnej z regulaminem zgłoś reklamację na adres e-mail bilety@superpks.pl.